wtorek, 5 czerwca 2012

Z przeprosinami za "małą aktywność" wiersz nie o mnie :)

Tęsknicie za moimi przeróbkami znanych wierszy dla dzieci? To dobrze, ponieważ  mam ich jeszcze trochę w zanadrzu :) W poniższym poście nowa odsłona wiersza Jana Brzechwy - "Leń".

Teraźniejsze lenie nie zalegają na tapczanie - usypiają na klawiaturze...

"Przed komputerem - leń"
Przed komputerem siedzi leń,
nic nie robi cały dzień.

"O wypraszam to sobie!
Jak to? Ja nic nie robię?"

A kto siedzi przed komputerem?
A kto zjadł kanapkę z serem?
A kto kliknął dwa razy?
A kto przeglądał obrazy?
A kto serfował po Internecie?
A kto myślał o bożym świecie?
A kto dziś znalazł dwa grosze?

"O - o! Proszę!"

Przed komputerem siedzi leń,
nic nie robi cały dzień.

Przepraszam! A soku nie piłem?
A witamin dziś nie zażyłem?
A nie popsułem monitora?
A nie spotkałem w grze potwora?
A nie włączyłem muzyki?
A nie marzyłem o podbijaniu Afryki?
A nie poszedłem się myć?
To wszystko nazywa się nic?

Przed komputerem siedzi leń,
nic nie robi cały dzień.

Nie poszedł do szkoły, bo nie wiedział na którą.
Nie odrobił lekcji, bo było za ponuro.
Nie zasznurował kapci, bo to za nudne.
Nie powiedział Dzień dobry, bo to za trudne.
Nie napoił Azorka, bo szkoda czasu.
Nie nakarmił kanarka, bo za dużo z tym hałasu.

"Miał zjeść kolację - tylko ustami mlasnął.
Miał się położyć spać - nie zdążył - zasnął.
Śniło mu się, że nad czymś ogromnie się trudził
Tak zmęczył się tym snem, że się obudził."

Foto by Angelika Bykowska ©

Mam nadzieję, że wybaczycie mi moją małą aktywność. Niestety czasami muszę pójść na jazdę i rozwiązać parę testów na prawko, a poza tym piszę parę wierszy na różne konkursy. Tak czy inaczej - trzymajcie kciuki.
Z pozdrowieniami dla wszystkich komputerowych leniuszków.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz