Aby dopełnić mój cykl o cyfrach z przyjemnością prezentuję wiersze o Osiem i Dziewięć. Wkrótce także rymowanka o pierwszej liczbie dwucyfrowej, czyli o Dziesięć.
Z niecierpliwością czekam na Wasze opinie o ww. cyklu wierszy. Jestem bardzo ciekawa czy, i w jaki sposób udało się Wam je wykorzystać w codziennej pracy z dziećmi. Może przydałoby się coś w nich zmienić, dodać, poprawić? Jestem otwarta na Wasze propozycje.
"Osiem"
Osiem to cyfra wyjątkowa,
nie pozwala dojść do słowa.
Usta ciągle ma otwarte,
jak okręgi w niej zawarte.
Opowiada, recytuje,
słowem tworzy i maluje.
Jest bardzo otwarta na nowe rozmowy,
różne historyjki przychodzą jej do głowy.
A jak spojrzysz na nią,
zobaczysz dwa koła -
to Osiem.
Cyfra co milczeć nie zdoła...
"Dziewięć"
Dziewięć jest pracoholikiem.
Bardzo dobrym robotnikiem.
Chętnie mnoży, dzieli, dodaje i odejmuje,
w tym zdecydowanie najlepiej się czuje.
Dziewięć pracę znajdzie wszędzie:
na tramwaju, czy w urzędzie.
W numerze telefonu i na kalkulatorze -
ta cyfra dorabia, gdzie tylko może.
Gdy ją zapytasz, czemu się tak trudzi,
odpowiada "Uwielbiam przebywać wśród ludzi".
A gdy powiesz "Pewnie jesteś zmęczona...?"
Mówi "Ja? Ja jestem swą pracą zachwycona!
I mogę pracować od rana do nocy,
jeśli tylko ktoś potrzebuje mojej pomocy!!!"
Mówi "Ja? Ja jestem swą pracą zachwycona!
I mogę pracować od rana do nocy,
jeśli tylko ktoś potrzebuje mojej pomocy!!!"
Miłej lektury :)
Cykl wierszu o cyfrach jest po prostu piękny ;d
OdpowiedzUsuńpasują mi one do każdego przepisu ;]
Czekam z niecierpliwością na pierwszą liczbę dwucyfrową, oby i nie ostatnią ;]
Ps. Jakieś pomysły na temat "Banana" & "Gruszki"
Pozdrawiam